Verzending
Met welke postvervoerder verzenden jullie?
Afhankelijk van de producten en u adres verzenden wij middels DHL, GLS en PostNL. Zo is DHL de enige vervoerder die voedseldieren accepteert en gebruiken we het GLS netwerk onder andere voor expres en internationale zendingen. Heeft u een voorkeur voor een specifieke vervoerder geeft dit dan aan in de opmerkingen van u bestelling.
Mijn postpakket lijkt vertraagd, wat nu?
Helaas zullen we even moeten afwachten tot de bestelling bezorg wordt. In veel gevallen wordt het pakket alsnog binnen 1-2 dagen bezorgd.
Is u pakket meer dan 48 uur niet meer gescand in het sorteercentrum, dan kunnen wij een onderzoek instellen bij de post. Mochten het pakket vertraagt aankomen en er zijn problemen met de kwaliteit laat het ons dan weten een maak altijd wat foto’s/video’s. Op die manier kunnen wij dit verder met u oplossen.
Kan ik de bestelling volgen?
Ja u ontvangt op de dag van verzending een track-en-trace code via de mail. Mocht u geen mail ontvangen hebben kijk dan ook even in u spam box.
Hoelang doet de post er over?
Over het algemeen worden bestellingen in Nederland de volgende werkdag bezorgd. In sommige gevallen kan het voorkomen dat de post in verband met drukte er 2 dagen over doet. Levering naar België en Duitsland duren gemiddeld 1-3 werkdagen.
Wat is de verzendtijd?
Wij streven er naar producten op werkdagen binnen 24 uur te verzenden, mits op voorraad. Verse producten, zoals voedseldieren en planten krijgen we dinsdag/donderdag vers van de kwekerij en versturen we diezelfde dag nog aan u toe. Verser kan niet!
Voor dierkoerier bestellingen gelden speciale levervoorwaarden; meer informatie, klik hier.
De post geeft aan dat het pakket kwijt is, wat nu?
Als na een onderzoek van het postbedrijf blijkt dat u bestelling inderdaad kwijt is dan ontvangt u uiteraard kosteloos een nieuwe zending toegestuurd. Houdt er rekening mee dat wij wel altijd de uitkomst van een onderzoek van de postbedrijven afwachten, omdat er helaas ook wel eens valse claims bij ons binnenkomen.
Dierkoerier
Bezorgen jullie ook terrarium- en aquariumdieren?
Jazeker, speciaal voor mensen de niet in de gelegenheid zijn om naar onze winkel te komen bezorgen we de dieren ook voor een klein bedrag bij u thuis. Voor uitgebreide informatie over de dierkoerier klik dan hier.
Ik ben de bezorgdag niet thuis, wat nu?
Vaak ik het mogelijk om te leveren op een alternatief adres in de buurt. Zo kunnen we bijvoorbeeld leveren bij buren, familie of op een werkadres. De dieren zitten goed verpakt en kunnen zeker een aantal uren in de verpakking blijven, zolang ze maar op kamertemperatuur worden gehouden. Geef een wijziging van het adres tijdig aan ons door en zorg er voor dat de ontvangers op de hoogte zijn. Mocht dit alles niet mogelijk zijn dan zullen we de levering voor de volgende route inplannen, houdt er rekening mee dat dit vaak een aantal weekjes later zal zijn.
Ik heb zowel dieren en producten besteld, wat nu?
In principe wordt de bestelling als één geheel geleverd. Producten, planten, voeding etc. wordt dus ook geleverd door de dierkoerier. Wilt u de producten vooraf ontvangen via de post neemt u dan contact met ons op. Hier zitten mogelijk wel extra verzendkosten aan verbonden.
Wanneer bezorgd de dierkoerier?Â
Dit is afhankelijk van de gekozen bezorgoptie. Standaard dierkoerier leveringen worden geleverd zodra de bezorgroute vol zit, dit duurt gemiddeld 1-6 weken. Bij Express levering plannen wij een datum na onderling overleg, gemiddeld is dit binnen 1-7 werkdagen.
De koerier stond aan de deur, maar ik was niet thuis?
In dat geval is er voor ons vaak geen andere keus dan de dieren weer mee terug te nemen. We kunnen u weer inplannen voor de volgende levering echter zal hiervoor wel eenmaal extra bezorgkosten berekend worden.
Worden dieren ook gratis geleverd?
Nee, dierkoerier leveringen vallen altijd buiten de gratis levering. Bezorgen van dieren is een extra service voor ons en wij vragen slechts een klein bedrag van onze benzinekosten. Om die reden kunnen we bezorging niet gratis doen.
Kan ik de standaard levering nog upgraden naar de Express levering?
Jazeker, wij vragen dan enkel een bijbetaling van de extra bezorgkosten. Neemt u hiervoor even kort telefonisch contact met ons op. Wij plannen dan een leverdatum met u.
Geven jullie aan welke dag geleverd wordt?
Tuurlijk, we willen er zeker van zijn dat er iemand thuis is om de bestelling in ontvangst te nemen. Zodra er voldoende bestellingen binnen zijn om de route te vullen ontvangt u van ons de bezorgdatum via mail. De dag voor levering ontvangt u tevens via mail een tijdsindicatie voor de levering.
Wat kost de dierkoerier?
In Nederland kost dit €15 per bestelling. Een gemiddelde bezorgroute is ongeveer 700km, dit is dus slechts een kleine compensatie in onze benzinekosten. Om die reden zullen we dus voldoende bestellingen moeten opsparen voordat we de route kunnen gaan bezorgen. Bezorgkosten in België zijn er vanaf €20 en Duitsland €45 per bestelling.
Hoe worden de dieren vervoerd?
Dierleveringen worden door een chauffeur bezorgd met een certificering voor dierleveringen. De dieren worden vervoerd in geïsoleerde verpakking. Op die manier weten we zeker dat de dieren minimale stress ervaren en dat de dieren in goede conditie aankomen. Voor bezorging in België en Duitsland werken wij samen speciale vervoerders.
Kan de dierkoerier ook met spoed leveren?Â
Natuurlijk, wij bieden een Express service, levertijd is ongeveer 1-7 werkdagen en de exacte datum is na onderling overleg. Kosten hiervoor bedragen €35 binnen Nederland en €65 in België en Duitsland.Â
Eventueel kunnen we ook middels spoedkoerier leveren, maar in dat geval wordt er een chauffeur ingehuurd welke €0,40 per gereden kilometer rekent.Â
Kan ik de dieren ook afhalen?
Ja natuurlijk, onze winkel is gelegen in Vlodrop (Limburg). Neem voor afhaling wel altijd contact op om een afspraak te maken. De bezorgkosten van de koerier ontvangt u na afhaling uiteraard weer retour.
Kan ik bestelde dieren ook annuleren?
Dit kan, echter worden er wel altijd kosten berekend voor de reservering en verzorging van de dieren. Zodra u dieren bij ons besteld worden deze overigens voor u gereserveerd en verzorgd. Daarnaast willen we absoluut voorkomen dat men tijdens impulsaankopen dieren via onze website besteld.Â
De verzorgingskosten die wij berekenen bij annulering bedragen 10% van het factuurbedrag met een minimum van €7,50.Â
LET OP: Dierkoerier bestellingen kunnen enkel telefonisch geannuleerd worden.
Retourneren & Annuleren
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Jazeker, producten, planten en voedseldieren kunnen kosteloos geannuleerd worden als deze nog niet verzonden zijn.Â
Bij dierkoerier bestellingen worden er bij annulering altijd verzorgingskosten berekend van 10% van het factuurbedrag met een minimum van €7,50.
Neem voor annuleringen telefonisch contact op, op de manier kunnen we de annulering het snelst verwerken en voorkomen dat het product in de tussentijd alsnog aan u verzonden wordt.Â
Mijn bestelling is beschadigd, dood of defect geleverd, wat nu?
Maak voldoende foto’s of video’s van het probleem en de geleverde verpakking Stuur deze vervolgens binnen 24 uur na ontvangst aan ons door via mail op info@hobbyzoo.nl. Afhankelijk van het bestelde product zoeken wij voor een oplossing. Dit houdt in een (gedeeltelijke) terugbetaling of vervangende bestelling/product.Â
LET OP: bij klachten vragen wij altijd naar voldoende bewijs. Maak dus voldoende duidelijke foto’s/video’s en gooi het product pas na overleg met onze klantenservice weg. Zonder voldoende bewijs kunnen wij een klacht niet altijd verder behandelen.
Zit er op mijn product garantie?
Uiteraard zit er op de gekochte producten een wettelijke garantie. Mocht er een probleem zijn met een product neemt u dan contact met ons op voor een oplossing. Uitgesloten van garantie zijn:
– verbruiksgoederen, waaronder lampen, accu’s, kort houdbare producten.
– producten waar aanpassingen/reparaties op uitgevoerd zijn buiten de fabrikant om.Â
– producten waarvan geen aankoopbewijs overlegd kan worden
– Wanneer het product niet volgens de beschrijving gebruikt is
– Beschadigde producten door grof gebruik, onachtzaamheid of nalatig onderhoud.
– Producten die in aanraking zijn gekomen met (spat)water, wanneer deze hier niet voor gemaakt zijn.Â
Kan ik mijn bestelling retourneren?
U heeft recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst aan ons te retourneren. Belangrijk is dat het product verkoopbaar, compleet en voor zover mogelijk in originele verpakking aan ons retour bezorgd moet worden.
Sommige producten zijn uitgesloten van herroepingsrecht, waaronder:
– Bederfelijke waren, zoals: planten, dieren en voeding met een beperkte houdbaarheid.
– Maatwerk producten, zoals: aquariums en terrariums.
Hoe retourneer ik mijn bestelling?
Stuur u bestelling in een degelijke verpakking terug naar:
Hobbyzoo Anura
Walstraat 3a
6063AN Vlodrop
info@hobbyzoo.nlÂ
Vermeld u gegevens en bestelnummer bij retournering voor een snelle verwerking. Kosten voor retournering zijn voor eigen rekening. Indien gewenst kunnen wij u via mail wel een DHL retourlabel toesturen, hiervoor brengen wij €6,95 in rekening.Â