GRATIS VERZENDEN VANAF €39,-

Veelgestelde Vragen

VERZENDING:

Met welke postvervoerder verzenden jullie?

Afhankelijk van de producten en u adres verzenden wij middels DHL, GLS en PostNL. Zo is DHL de enige vervoerder die voedseldieren accepteert en gebruiken we het GLS netwerk onder andere voor expres en internationale zendingen. Heeft u een voorkeur voor een specifieke vervoerder geeft dit dan aan in de opmerkingen van u bestelling.

Hoelang doet de post er over?

Over het algemeen worden bestellingen in Nederland de volgende werkdag bezorgd. In sommige gevallen kan het voorkomen dat de post in verband met drukte er 2 dagen over doet. Levering naar België en Duitsland duren gemiddeld 1-2 werkdagen.

Mijn postpakket lijkt vertraagd, wat nu?

Helaas zullen we even moeten afwachten tot de bestelling bezorg wordt. In veel gevallen wordt het pakket alsnog binnen 1-2 dagen bezorgd.
Is u pakket meer dan 48 uur niet meer gescand in het sorteercentrum, dan kunnen wij een onderzoek instellen bij de post. Mochten het pakket vertraagt aankomen en er zijn problemen met de kwaliteit laat het ons dan weten een maak altijd wat foto’s/video’s. Op die manier kunnen wij dit verder met u oplossen.

Wat is de verzendtijd?

Wij streven er naar producten op werkdagen binnen 24 uur te verzenden, mits op voorraad. Verse producten, zoals voedseldieren en planten krijgen we meerdere dagen per week vers van de kwekerij en versturen we dezelfde dag nog aan u toe. Verser kan niet! Voor dierkoerier bestellingen gelden speciale levervoorwaarden; meer informatie, klik hier.

Kan ik de bestelling volgen?

Ja u ontvangt op de dag van verzending een track-en-trace code via de mail. Mocht u geen mail ontvangen hebben kijk dan ook even in u spam box.

De post geeft aan dat het pakket kwijt is, wat nu?

Als na een onderzoek van het postbedrijf blijkt dat u bestelling inderdaad kwijt is dan ontvangt u uiteraard kosteloos een nieuwe zending toegestuurd. Houdt er rekening mee dat wij wel immer een onderzoek afwachten van de postbedrijven, omdat er helaas ook wel eens valse claims bij ons binnenkomen.

DIERKOERIER:

Bezorgen jullie ook terrarium- en aquariumdieren?

Jazeker, speciaal voor mensen de niet in de gelegenheid zijn om naar onze winkel te komen bezorgen we de dieren ook voor een klein bedrag bij u thuis. Voor uitgebreide informatie over de dierkoerier klik dan hier.

Geven jullie aan welke dag geleverd wordt?

Tuurlijk, we willen er zeker van zijn dat er iemand thuis is om de bestelling in ontvangst te nemen. Zodra er voldoende bestellingen binnen zijn om de route te vullen ontvangt u van ons de bezorgdatum via mail. De dag voor levering ontvangt u tevens via mail een tijdsindicatie voor de levering.

Ik ben de bezorgdag niet thuis, wat nu?

Vaak ik het mogelijk om te leveren op een alternatief adres in de buurt. Zo kunnen we bijvoorbeeld leveren bij buren, familie of op een werkadres. De dieren zitten goed verpakt en kunnen zeker een aantal uren in de verpakking blijven, zolang ze maar op kamertemperatuur worden gehouden. Geef een wijziging van het adres tijdig aan ons door en zorg er voor dat de ontvangers op de hoogte zijn. Mocht dit alles niet mogelijk zijn dan zullen we de levering voor de volgende route inplannen, houdt er rekening mee dat dit vaak een aantal weekjes later zal zijn.

Wat kost de dierkoerier?

In Nederland kost dit €15 per bestelling. Een gemiddelde bezorgroute is ongeveer 700km, dit is dus slechts een kleine compensatie in onze benzinekosten. Om die reden zullen we dus voldoende bestellingen moeten opsparen voordat we de route kunnen gaan bezorgen. Bezorgkosten in België zijn €20 en Duitsland €45 per bestelling.

Ik heb dieren en producten besteld, wat nu?

In principe wordt de bestelling als één geheel geleverd. Producten, planten, voeding etc. wordt dus ook geleverd door de dierkoerier. Wilt u de producten vooraf ontvangen via de post neemt u dan contact met ons op. Hier zitten mogelijk wel extra verzendkosten aan verbonden.

Hoe worden de dieren vervoerd?

Dierleveringen worden door onze eigen chauffeur bezorgd. De dieren worden vervoerd in geïsoleerde verpakking in een auto met verwarming en airco. Op die manier weten we zeker dat de dieren minimale stress ervaren en dat de dieren in goede conditie aankomen. Voor bezorging in België en Duitsland werken wij samen speciale vervoerders.

Wanneer bezorgd de dierkoerier?

Voor deze extra service vragen wij slechts een kleine compensatie in onze benzinekosten. Wij zullen een aantal bestellingen op moeten sparen om levering mogelijk te maken. Gemiddeld duurt het ongeveer 1-3 weken voordat een route gevuld is. Een indicatie in de levertijd vindt u hier. 

Kan de dierkoerier ook met spoed leveren?

Natuurlijk, indien u de bestelling snel wilt ontvangen is het mogelijk om een speciale koerier in te huren. De extra kosten hiervoor zijn €0,40 per gereden kilometer (houdt er rekening mee dat de chauffeur ook terug moet rijden). Sommige diergroepen, zoals geleedpotige, kunnen ook middels expres-post geleverd worden, zonder extra kosten. Voor meer informatie neemt u gerust contact met ons op.

De koerier stond aan de deur, maar ik was niet thuis?

In dat geval is er voor ons vaak geen andere keus dan de dieren weer mee terug te nemen. We kunnen u weer inplannen voor de volgende levering echter zal hiervoor wel eenmaal extra bezorgkosten berekend worden.

Kan ik de dieren ook afhalen?

Ja natuurlijk onze winkel is gelegen in Vlodrop (Limburg). Neem voor afhaling wel altijd contact op om een afspraak te maken. De bezorgkosten van de koerier ontvangt u na afhaling uiteraard weer retour.

Worden dieren ook gratis geleverd?

Nee, dierkoerier leveringen vallen altijd buiten de gratis levering. Bezorgen van dieren is een extra service voor ons en wij vragen slechts een klein bedrag van onze kosten. Om die reden kunnen we bezorging niet gratis doen.